Tájak!

Itt elsõsorban azt tervezem, hogy amikor már bejártam sok tájegységet, és le is fotóztam, összeszedtem némi infót, akkor ezt megosztom veletek, és megmutatom, hogy mennyire gyönyörû ország, mennyire egyenlõre még kiaknázatlan lehetoségekkel. Bulgária amúgy igen erõsen fejlõdõképes. A tengerpart, ami a nyugati, és orosz turisták elsõdleges nyári paradicsoma mellett ott vannak hegyei, a török hódoltságból maradt mecsetei, kolostorok, templomok, az orosz "hódoltság" alatt ideépült gigantikus méretû beton építmények, melyek azt hirdetik, hogy a Szovjetunió milyen hatalmas…ra tud építeni.
Egyszer barátaimmal nekiindultunk, és egy hétig találomra jártuk a vidéket. Voltunk Kazanlakban a rózsák városában, Sipkán, ahol gyönyörû templomot találtunk, majd kellemes hegyi sétával felmentünk a hegy tetejére, és megálltunk a több száz lépcsõfokkal megközelíthetõ"szovjet csoda" elott. A betonemlékmû hatalmas mérete csak közelebb érve kezdte érvényesíteni hatását. Szinte félelmetes volt megállni a tövében, és kicsinek érezni magunkat. Körülnézve a következõ ilyen magaslaton egy újabb, és újabb beton emlékmûvet fedeztünk föl. Azt hiszem, hogy nem volt jobb dolguk, a Törökök legalább valódi kultúrát hagytak hátra…

Tovább mentünk, és a völgyben Gabrovo környékén egy csodálatos skanzent találtunk, ahol egy folyópartra épített kis falut szemlélhettünk meg. A falu minden háza a folyó erejét használta maga mesterségének mûvelésére. A köszörûs, az asztalos, a kovács, az agyagos, a lisztõrlõ, a pék, stb. mindannyian a víz folyásának irányába helyezték vízlapátjukat, és felhasználták a víz erejét, energiáját. Ott ittam eloször valódi török kávét, érdekes…

Veliko Törnovo a régi fõváros. Gyönyörû vár, kellemes városka.

Vraca, ide véletlenül érkeztünk. Egyik reggel a vonat ablakán kinézve vettük észre, hogy gyönyörû hegyóriások ásítanak be a mocskos ablakon, s gyorsan leszálltunk. Megérte! Felmentünk kb. 5 km-re a város határt elérve, és a sziklamászók paradicsomába találtuk magunkat. Mint kiderült, hétvégén ide keveredik a környék összes hegymászója, és … másznak.

Nos, mesélhetnék, és lenne is kedvem, csak idõm nincs. Bulgária mindenkinek, aki nyaralni akar annak remek hely több szempontból is. Olcsó, szép, izgalmas, meleg, és Balkán.